Tuesday, September 8, 2009

THINK FAST!


Uneori ma intreb daca m-am nascut sociopata. Nu am simtit nevoia niciodata sa fac rau nimanui, insa mai nou, imi vine sa opresc masina in mijlocul drumului, sa-mi scot bata de baseball- cadou de la un fost iubit basarabean..adorabil de felul lui-, si sa sparg farurile imbecilului si cretinului din spatele meu care nu inceteaza sa claxoneze ca un idiot, desi semaforul a schimbat culoarea acu 10 secunde ori a si mai incredibil de cretinei pitipoance infatuate din fata mea, care isi retuseaza machiajul cu o naivitate induiosatoare (NOOOOOOOOOT!!)ca si cum i se pare cel mai grozav loc din lume ca sa faca asta! Pana acu vreun an, totul era la nivel ipotetic, asa...ca o fantezie neimplinita...dar acum mi se intampla tot mai des sa am senzatia asta.Am realizat ca toti oamenii din jur, prieteni au ba, au inceput sa aiba reactii tampite...o fi din cauza crizei? a schimbarii iminente a polilor Terrei???- (discutii interesante pentru cei interesati http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_28812/.html)
Sunt oameni pe care ii stiu demult care au devenit iritati, frustrati, insomniaci, ridicol de agitati, imposibil de inteles...Eu, om pasnic, preocupat de cacaturile si grijile cotidiene, nu mi-am pus vreodata problema ca as putea ajunge in momentul de indiferenta maxima, o persoana careia sa i se falfaie efectiv de orice frectie cotidiana, de bancile infecte care te jefuiesc in realitate in baza proprie-i prostii(stiati ca bancile prin dobanzi, ajung in timp sa recupereze aproape dublul sumei imprmutate?)..sincer, m-as apuca sa jefuiesc efectiv una, dar mi-am dat seama ca probabil n-as rezolva nimic...bancile sunt probabil momentan cam in aceeasi situatie ca si mine...
Sincer, mi-as dori la nebunie sa vina un meteorit gigant, care sa topeasca toate scursurile pamantului. De la noi, fiecare, micii "pacatosi" care gasesc artificii legislative care sa ne scuteasca de micile probleme de care ne batem constant(desi statul reuseste mereu, cumva sa-ti gaseasca maruntisul de sub saltea), pana la oligarhii alesi sau "numiti" care fac ce fac si scapa mereu cu fata curata, basca mai ajung si....acolo in randul intai, unde sunt aclamati si ridicati in slavi de unii asemenea lor. Intrebarea e...totusi...care-s scursurile? (ma consider fara dubiu una dintre multele- nu de alta da' eu una nu-mi platesc amenzile), sau ce, sau cine reprezinta in realitate "antisocialul","nepotrivitul"," abjectul","agitatorul"...? O fi fata aia cu revolutia morala de pe facebook? http://www.facebook.com/group.php?gid=200614625390 (surprinzator, unii chiar i-au gasit nod in papura) Poate fi oricare din noi.Abia astept...Ma mir ca ne mai rabda pamantul si nu ne-a inghitit deja... Oricum ne indreptam incet si sigur... spre un final la fel de glorios (a.k.a.dezastruos) ca dinozaurii (sper..cel putin) .
Mi-e jena sa fac parte din natia asta de rahat, care nu reuseste sa promoveze (in era marketingului si a pr-ului)atatia oameni care chiar ar avea ceva de zis ori de facut! In schimb, preferam sa clipocim in mal, in marea de nulitati care ies in fata si urla in gura mare cat sunt de grozavi, ne mandrim cu "alesii" cu cazier penal si nivel al culturii la genunchiul broastei,care sfideaza orice urma a bunului simt si a principiilor diplomatice, ba mai mult,reusesc printr-un soi de show grotesc sa arunce praf in ochii publicului larg si sa distraga atentia de la ceea ce e evident si important, prin scalambaieli si scandaluri publice...Avem reprezentanti in Parlamentul European care dincolo de a nu fi apti de a emite O FRAZA COERENTA in limba lor materna, promit (facand apel si la slabiciunea romanului pentru Divinitate)reprezentarea Romaniei cu demnitate, asta pe langa obisnuitele si de altfel "umanele" lor reprezentatii... Avem furturi legale pe prima pagina, mafie ce ar face de rusine celebrele familii siciliene, avem trafic de carne vie temut in toata lumea, violente si cruzime in prime-time, politie corupta, interlopi mana in mana cu marii mahari, nepotism de la cel mai mic la cel mai mare, misoginism si hartuire in direct,analfabeti si corupti la conducerea institutiilor de frunte ale statului, ne lipseste complet respectul pentru vechile valori, pentru cultura si studiu,pentru dascali si medici, exportam inteligenta si profesionalismul fara pic de regret,suntem demagogi si infatuati si incet,incet ajungem sa pierdem sau sa ingropam de-a dreptul tot ceea ce a reprezentat vreodata identitatea poporului din care am ajuns sa ne fie rusine ca facem parte.
Un model fantastic de elocvent pentru ceea ce am ajuns noi romanii in prezent si care dupa mine ar putea fi transformat chiar in simbol national, e ciobanasul - erou principal al baladei "Miorita"... Cam cat de tampit trebuie sa fie ca sa:
1. Asculte de o oaie, care oricat de simpatica e ea ,asa laie,bucalaie..e totusi la urma urmei...o oaie, intruchiparea spiritului.."de turma" si care biata,chiar super-inteleapta si povestelnica, cum o stim cu totii, oricum e nemancata de ceva timp,... deci are toate sansele sa delireze din pricina inanitiei...
2. SE RESEMNEZE IN FATA DESTINULUI (cea mai mare tampenie educationala, asa cum a fost ea interpretata de profi/critici/manuale...)-la urma urmei, ideea personalitatii si individualitatii nu ar trebui sa fie spiritul rebel, investigativ, nesupunerea in fata rigorilor nejustificate si ridicole, lupta si efortul de a nu renunta pur si simplu ca un animal pe care legea junglei il obliga sa-si asume destinul? ! -scoala n-ar trebui sa te invete sa fii un spartan gata de sacrificiu moral si intelectual, o oaza de intelepciune si un spirit vizionar pentru generatiile viitoare... (bla, bla...??!)-si nu un pussy care zice.."deh...asta e!.."????

A, da si in concluzie, vorba lu' Badea: EU NU MA DUC LA VOT!..acel vot "democratic", la care suntem incurajati de atatia ani sa participam pentru ca altfel dam dovada de lipsa de spirit civic!Iote p..a! In spiritul nu mai putin celebrului:..."da' eu cu cine votez?", ma declar blocata si absolut incapabila de a avea o optiune. Pana acum am avut cu totii dreptul de a alege raul cel mai mic...Insa acum am ajuns si in lipsa acestei posibilitatii. Suntem completamente si indubitabil "in aer".
Vivat patriae!

No comments:

Post a Comment